Wyrusz z nami na ekscytujący rejs na foki w naturalnym środowisku - Świbno - Wyspa Sobieszewska!
Profesjonalne wycieczki łodziami motorowymi typu RIB : Posejdon, Komandor, Adrenalina, Fenix.
To dynamiczna przygoda na falach Bałtyku, podczas której zbliżysz się do uroczych fok w ich naturalnym środowisku. Zapewniamy niezapomniane doznania i wrażenia na każdym kroku. Doświadczysz szybkości, wiatru we włosach i emocjonujących skoków na falach. Z nami zanurzysz się w fascynującym świecie fok i wyjątkowego krajobrazu ujścia Wisły. Przyłącz się do tej niezapomnianej przygody, która rozpali twoje zmysły i zostawi wyjątkowe wspomnienia na długo!
Czekają na Ciebie emocje, przygoda i niepowtarzalne widoki – gotowy na ten magiczny szlak przez wody Ujścia Wisły!
Program wycieczki Z ADRENALINĄ przebiega trzy-etapowo i trwa ok. 40 minut:
Program wycieczki STATKIEM przebiega trzy-etapowo i trwa ok. 60 minut:
Foki które możecie zobaczyć podczas rejsu:
Foka pospolita
Długość ciała samic wynosi od około 120–170 cm, natomiast samców od 140–190 cm; masa ciała samic to około 80–120 kg, samców około 100–140 kg. Noworodki osiągają długość nawet do 100 cm i ciężar do 12 kg. Ubarwienie od jasnoszarego do ciemnobrązowego.
Foka obrączkowana
Długość ciała Foki Obrączkowanej to 110-160 cm; masa ciała to około 50–90 kg. Noworodki osiągają długość 60–65 cm i ciężar do 5,5 kg. Do ich cech charakterystycznych zaliczamy : żółtawobiałe, koliste plamy pokrywające ciało, brzuch jednolicie żółtawo-biały z niewielką ilością ciemnych plam.
Foka szara
Dorosłe samce osiągają długość rzędu 2,3 metra przy masie ciała 170–310 kg, zaś samice do około 2 metrów przy masie ciała 105–186 kg. Szarytka morska wiedzie wodno-lądowy tryb życia i jest gatunkiem typowym dla strefy przybrzeżnej
Poznaj ciekawostki przekopu Wisły
Pierwsze plany przekopu Wisły pochodzą z 1768 roku, niestety nie doszło do realizacji przez rozbiory Polski, a co za tym idzie zmianą przynależności państwowej. Do planów powrócono dopiero w okresie pruskim na skutek dwóch wielkich powodzi z 1829 roku i 1840 roku, aby zabezpieczyć Gdańsk przed zalaniem. W 1878 roku powstał nowy plan Przekopu którego autorami byli Ludwik Alsen i Henryk Fahl, projekt nie tylko zakładał stworzenie nowego, sztucznego ujścia Wisły, która miała wpływać do zatoki Gdańskiej koło Świbna i Mikoszewa ale także miała na celu zamknięcie trzech głównych odnóg rzeki, przy pomocy śluz i wrót przeciwpowodziowych. Początkowo realizacja planów zmierzyła się z oporami, jednakże wskutek zniszczeń jakich dokonała powódź w 1888 roku postanowiono nie czekać już dłużej. Prace na Przekopem Wisły zaczęły się w czerwcu 1891 roku a zakończyły w marcu 1895 roku. Przez cały czas na budowie pracowało około 1000 robotników i blisko 40 maszyn parowych. Szacuje się że w ciągu 4 lat przekopano 7 000 000 metrów sześciennych ziemi w większości została użyta do budowy wałów przeciwpowodziowych.