Morskie Safari - Rejsy na Foki - Mikoszewo

Wyrusz z nami na ekscytujący rejs na foki w naturalnym środowisku!

Profesjonalne wycieczki łodziami motorowymi typu RIB : Posejdon, Komandor, Adrenalina, Fenix.

To dynamiczna przygoda na falach Bałtyku, podczas której zbliżysz się do uroczych fok w ich naturalnym środowisku. Porywista łódź "Adrenalina" zapewnia niezapomniane doznania i wrażenia na każdym kroku. Doświadczysz szybkości, wiatru we włosach i emocjonujących skoków na falach. Z nami, na "Adrenalinie" zanurzysz się w fascynującym świecie fok i wyjątkowego krajobrazu ujścia Wisły. Przyłącz się do tej niezapomnianej przygody, która rozpali twoje zmysły i zostawi wyjątkowe wspomnienia na długo!
 Czekają na Ciebie emocje, przygoda i niepowtarzalne widoki – gotowy na ten magiczny szlak przez wody Ujścia Wisły!

Foki które możecie zobaczyć podczas rejsu:

Foka pospolita
Długość ciała samic wynosi od około 120–170 cm, natomiast samców od 140–190 cm; masa ciała samic to około 80–120 kg, samców około 100–140 kg. Noworodki osiągają długość nawet do 100 cm i ciężar do 12 kg. Ubarwienie od jasnoszarego do ciemnobrązowego.

Foka obrączkowana 
Długość ciała Foki Obrączkowanej to 110-160 cm; masa ciała to  około 50–90 kg. Noworodki osiągają długość 60–65 cm i ciężar do 5,5 kg. Do ich cech charakterystycznych zaliczamy : żółtawobiałe, koliste plamy pokrywające ciało, brzuch jednolicie żółtawo-biały z niewielką ilością ciemnych plam.

Foka szara
Dorosłe samce osiągają długość rzędu 2,3 metra przy masie ciała 170–310 kg, zaś samice do około 2 metrów przy masie ciała 105–186 kg. Szarytka morska wiedzie wodno-lądowy tryb życia i jest gatunkiem typowym dla strefy przybrzeżnej

Program wycieczki Z ADRENALINĄ przebiega trzy-etapowo i trwa ok. 40 minut:

  1. Pierwszy etap morskiej przygody - Szybkie płynięcie po Wiśle ku ujściu oraz prelekcja o ujściu Wisły i Rezerwacie Mewia Lacha.
  2. Drugi etap morskiej przygody - wolne płynięcie przez Ujście Wisły. Nasza załoga opowiada o życiu fok i ptaków, przedstawiając fakty i anegdoty na ich temat. W pobliżu ujścia znajduje się położony na wyspach rezerwat Mewia Łacha, gdzie można zobaczyć gniazdujące tu kolonie ptaków takich jak mewy, kormorany raz rybitwy.
  3. Trzeci etap morskiej przygody - szybki emocjonujący powrót do portu w Mikoszewie, gdzie dla uczestników organizujemy quiz z nagrodami. 


Program wycieczki STATKIEM przebiega trzy-etapowo i trwa ok. 60 minut:

  1. Pierwszy etap morskiej przygody - płynięcie po Wiśle oraz prelekcja. Załoga w tym czasie opowiada ciekawe anegdoty o żyjących fokach i ptakach.
  2. Drugi etap morskiej przygody - wolne płynięcie przez Ujście Wisły i obserwacja pływających tu licznie fok. W pobliżu ujścia znajduje się położony na wyspach rezerwat Mewia Łacha, gdzie można zobaczyć gniazdujące tu kolonie ptaków takich jak mewy, kormorany raz rybitwy. Na tym etapie do dyspozycji pasażerów są lornetki, dzięki którym można w pełni cieszyć się obserwacją tego wyjątkowego miejsca na naszym wybrzeżu oraz otaczającej nas wspaniałej przyrody. 
  3. Trzeci etap morskiej przygody - relaksujący powrót do portu w Mikoszewie oraz quiz z nagrodami.

Poznaj ciekawostki Mikoszewa i przekopu Wisły
Mikoszewo powstało w połowie 14 wieku. Na początku była osadą rybacką lecz z biegiem czasu zmieniła swój charakter na rolniczy. Utrzymywał się on do czasów powojennych, początkowo wieś była pod nazwą Nicleswalt a później Nickeswalde, która sięga do zapisek z lat 1347-1360 z nazwa związana jest pewna legenda o bogatym gospodarzu Niklasie. Mikoszewo wraz z końcem wojny trzynastoletniej znalazło się w wiejskich włościach miasta Gdańska. Od 1645 roku we wsi działa przy kościele ewangelickim szkoła, która miała na celu przede wszystkim naukę czytania i pisania najmłodszych. Najważniejszym jednak wydarzeniem w dziejach Mikoszewa był Przekop Wisły od 1891 roku do 1895 roku. Zniknęła dawna droga lądowa a w jej miejsce pojawiły się przeprawy promowe, która jest do teraz jedną z najlepszych metod przedostania się na druga stronę Wisły.

Przekop Wisły
Pierwsze plany przekopu Wisły pochodzą z 1768 roku, niestety nie doszło do realizacji przez rozbiory Polski, a co za tym idzie zmianą przynależności państwowej. Do planów powrócono dopiero w okresie pruskim na skutek dwóch wielkich powodzi z 1829 roku i 1840 roku, aby zabezpieczyć Gdańsk przed zalaniem. W 1878 roku powstał nowy plan Przekopu którego autorami byli Ludwik Alsen i Henryk Fahl, projekt nie tylko zakładał stworzenie nowego, sztucznego ujścia Wisły, która miała wpływać do zatoki Gdańskiej koło Świbna i Mikoszewa ale także miała na celu zamknięcie trzech głównych odnóg rzeki, przy pomocy śluz i wrót przeciwpowodziowych. Początkowo realizacja planów zmierzyła się z oporami, jednakże wskutek zniszczeń jakich dokonała powódź  w 1888 roku postanowiono nie czekać już dłużej. Prace na Przekopem Wisły zaczęły się w czerwcu 1891 roku a zakończyły w marcu 1895 roku. Przez cały czas na budowie pracowało około 1000 robotników i blisko 40 maszyn parowych. Szacuje się że w ciągu 4 lat przekopano 7 000 000 metrów sześciennych ziemi w większości została użyta do budowy wałów przeciwpowodziowych. 

Galeria

2 wyświetlenia w 2024r.
serce Twoje ulubione obiekty 0